• Відділ освіти

  • Памятник "Селянин"

  • Інші памятки

  • Храм Різдва Богородиці

  • Пейзаж

Рокитнянська селищна рада

ВАС ВІТАЄ РОКИТНЯНЩИНА

Новини

Інформує Рокитнянський відділ Кагарлицької місцевої прокуратури

До суду скеровано обвинувальний акт відносно держслужбовця Київської обласної державної адміністрації

Детальніше...
Інформує Рокитнянський відділ Кагарлицької місцевої прокуратури

Завдяки принциповій позиції Рокитнянського відділу Кагарлицької місцевої прокуратури до 13 та 14 років позбавлення волі з конфіскацією майна засуджено двох злочинців, що з корисливих мотивів вбили 57-річного чоловіка.

Детальніше...
Інформує Відділ "Рокитнянське бюро правової допомоги"
Як визнати заповіт недійсним Детальніше...

Авторизація

Чисте небо

3°C

Рокитне

Чисте небо

Вологість: 91%

Вітер 11.27 km/h

  • 13 Жов 2018

    Сонячно 16°C 1°C

  • 14 Жов 2018

    Переважно сонячно 16°C 0°C

Контакти

У К Р А Ї Н А

РОКИТНЯНСЬКА  СЕЛИЩНА  РАДА

КИЇВСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

смт. Рокитне

21 сесія VII скликання

Р І Ш Е Н Н Я

13.07.2017                                                                                      № 857

Про встановлення місцевих

податків і зборів на 2018 рік

Керуючись статтею 143 Конституції України, п. 24 ст. 26, ст. 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  відповідно до пункту 8.3 статті 8, статі 10, пунктів 12.3, 12.4, 12.5 статті 12, розділу VІ, XІI, ХІV Податкового кодексу України, Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», враховуючи рішення Рокитнянської селищної ради від 25.05.2017 № 792-18-VII «Про  прийняття проекту рішення «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2018 рік», відсутність зауважень і пропозицій від населення селища до оприлюдненого проекту рішення та аналізу регуляторного впливу на офіційному веб-сайті Рокитнянської селищної ради, з метою зміцнення матеріальної та фінансової бази  місцевого самоврядування, а також сприяння соціально-економічного розвитку селища Рокитне,  Рокитнянська селищна  рада

ВИРІШИЛА:

  1. Встановити на території Рокитнянської селищної ради на 2018 рік такі місцеві податки:
    • податок на майно, який складається з:
  • податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
  • земельного податку;
  • транспортного податку.
    • єдиний податок.

  1. Встановити на території Рокитнянської селищної ради на 2018 рік збір за місця для паркування транспортних засобів.

  1. Встановити, що ставки єдиного податку для суб’єктів господарювання складають:
  • для І групи – 10% розміру прожиткового мінімуму доходів для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
  • для ІІ групи – 10 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

  1. Встановити на території Рокитнянської селищної ради на 2018 рік ставки акцизного податку для суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами у розмірі:
  • 5 відсотків від вартості (з податком на додану вартість та без урахування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів) підакцизних товарів, що реалізовані відповідно до пп.213.1.9 п.213.1 ст.213 Податкового Кодексу України;
  • 0,042 євро за кожний літр реалізованого (відпущеного) пального.

  1. Встановити на території Рокитнянської селищної ради на 2018 рік ставку транспортного податку у розмірі 25000 грн. за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до пп.267.2.1 п.267.2 ст.267 Податкового Кодексу України.

  1. Затвердити положення про місцеві податки і збори згідно додатків:
    • Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Рокитнянської селищної ради (додаток 1);
    • Положення про земельний податок  на території Рокитнянської селищної ради                (додаток 2);
    • Положення про збір за місце паркування транспортних засобів на території Рокитнянської селищної ради (додаток 3).

  1. Рішення набуває чинності з 01.01.2018 року.

  1. Виконавчому органу Рокитнянської селищної ради забезпечити направлення в установленому порядку копії цього рішення із додатками до контролюючого органу.

  1. Оприлюднити дане рішення до відома населення.

  1. Визнати таким, що втратило чинність рішення Рокитнянської селищної ради від 26.01.2017 № 619-15-VII «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2017 рік»                 з 01.01.2018 року.


Селищний голова                                                                                                 Ю.А.Богданов

857-21-VII

13.07.2017

Додаток   1 до рішення

Рокитнянської селищної ради

№ 857-21-VII від 13.07.2017

ПОЛОЖЕННЯ

про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

на території Рокитнянської селищної ради

  1. Загальні положення

Податок на майно  (в частині  податку  на нерухоме майно, відмінне  від земельної ділянки) для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості запроваджується на підставі ст. 266 Податкового кодексу України.

  1. Платники податку
    • Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
    • Визначення платників податку в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:
  • якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;
  • якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
  • якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

  1. Об’єкт оподаткування
    • Об’єктом оподаткування є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
    • Не є об’єктом оподаткування:
  • об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, Рокитнянської селищної ради, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
  • будівлі дитячих будинків сімейного типу;
  • гуртожитки;
  • житлова нерухомість, не придатна для проживання, в тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням селищної ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;

ґ)  об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа,  визнаним  такими  відповідно  до  закону,  дітям - інвалідам,  які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;

  • об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;
  • будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
  • будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;
  • об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;

и) об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;

і)  будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми  власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг.

ї)  об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення та відпочинку дітей, а також дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення і відпочинку дітей, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

й) об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів фізичного здоров’я населення, центрів з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацьких спортивних шкіл і спортивних споруд всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

к) об’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей.

Не підлягають оподаткуванню  господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції, підвальні приміщення та інші приміщення, що використовуються як допоміжні до житлових приміщень.

  1. База оподаткування
    • Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
    • База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
    • База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

  1. Пільги із сплати податку
    • База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:
  • для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів ;
  • для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості -  на 120 кв. метрів ;
  • для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), -  на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

  • Селищна рада та рада об’єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються залежно від майна, яке є об’єктом оподаткування.

Органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості рішення щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

  • Пільги з податку, передбачені підпунктами 5.1 та 5.2 цього розділу не надаються на:
  • об’єкт/об’єкти оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування;
  • об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
  1. Ставка податку
    • Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням селищної ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування:
  • Для об’єктів житлової нерухомості фізичних та юридичних осіб:
  • житловий будинок (житлові будинки садибного типу та житлові будинки квартирного типу різної поверховості) – 0,25% ;
  • прибудова до житлового будинку – 0,25 % ;
  • квартира – 0,2 % ;
  • котедж – 0,25 % ;
  • садовий будинок – 0,25 % ;
  • дачний будинок – 0,25 % ;
  • Для об’єктів нежитлової нерухомості:
  • будівлі готельні - готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани та бари, туристичні бази, табори для відпочинку, будинки відпочинку – 0,5 % ;
  • будівлі офісні - будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей – 0,5 % ;
  • будівлі торговельні - торгові центри, магазини, універмаги,  криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів,  їдальні, кафе, закусочні – 0,5  % ;
  • гаражі - гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки – 0,15 % ;
  • бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування – 0,25 % ;
  • будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки) – 1,5 % ;
  • заклади торгівлі медичними препаратами – 0,5 % ;
  • інші об’єкти нежитлової нерухомості – 0,5 % .
  • Для об’єктів житлової нерухомості фізичних осіб, що є інвалідами І-ІІ групи з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії - 0 % .

  1. Податковий період
    • Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

  1. Порядок обчислення суми податку
    • Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:
  • за наявності у власності платника податку одного об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» підпункту 1 пункту  5 цього положення та відповідної ставки податку;
  • за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» підпункту 5.1 пункту 5 та  відповідної ставки податку;
  • за наявності у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпункту «в» підпункту 5.1 пункту 5 цього положення  та відповідної ставки податку;
  • сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів «б» і «в» цього підпункту, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об’єктів житлової нерухомості.

ґ)   за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів «а» - «г» цього пункту, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку)

Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об’єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

  • Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого   згідно  з  підпунктом   1  пункту  8  цього положення, та відповідні платіжні реквізити, зокрема,  Рокитнянської селищної ради за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 01 липня  року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.

  • Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
  • об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
  • розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
  • права на користування пільгою із сплати податку;
  • розміру ставки податку;
  • нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

  • Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
  • Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 01 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому Податковим кодексом України, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

  1. Порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об’єкта оподаткування податком
    • У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
    • Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

  1. Порядок сплати податку
    • Податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до селищного бюджету   згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

  1. Строки сплати податку
    • Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:
  • фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;
  • юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Інші питання щодо адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які не врегульовані даним рішенням, вирішуються відповідно до норм, встановлених Податковим кодексом України.

Селищний голова                                                                                     Ю.А.Богданов

Додаток 2 до рішення

Рокитнянської селищної ради

№ 857-21-VII від 13.07.2017

П О Л О Ж Е Н Н Я

про земельний податок на території Рокитнянської селищної ради

  1. Платники земельного податку

1.1. Платниками  земельного податку є:

1.1.1. власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);

1.1.2. землекористувачі;

1.1.3. особливості справляння податку суб'єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розділу XIV Податкового Кодексу України.

  1. Об'єкти оподаткування земельним податком

2.1. Об'єктами оподаткування є:

2.1.1. земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні;

2.1.2. земельні частки (паї), які перебувають у власності;

  1. База оподаткування земельним податком

3.1. Базою оподаткування земельного податку  є:

3.1.1. нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;

3.1.2. площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

3.2. Рішення ради щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється селищною радою до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом

  1. Ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження)
    • Ставка земельного податку за земельні ділянки для особистого житлового будівництва та ведення особистого селянського господарства встановлюється у розмірі 0,03 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
    • Ставка податку для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті,пасовища та перелоги) – 0,3 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
    • Ставка податку для земель загального користування – 0,3 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
    • Ставка податку за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб'єктів господарювання, а також право користування на які не зареєстровано у встановленому порядку (крім державної та комунальної форми власності) встановлюється у розмірі 2,0 відсотки від їх нормативної грошової оцінки.
    • Ставка земельного податку на земельні ділянки зайняті автостоянками для зберігання особистих транспортних засобів громадян встановлюється у розмірі 0,2 відсотка від їх нормативної грошової оцінки .
    • Ставка земельного податку на земельні ділянки зайняті гаражно-будівельними кооперативами, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими та дачними будинками фізичних осіб встановлюється у розмірі 0,3 відсотка від їх нормативної грошової оцінки .
    • Ставка земельного податку на земельні ділянки зайняті закладами, організаціями, установами органів місцевого самоврядування та державної влади, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності), органами прокуратури, суду встановлюється у розмірі 0 відсотків від нормативної грошової оцінки.
    • За земельні ділянки зайняті комунальними підприємствами, засновником яких є Рокитнянська селищна рада встановлюється у розмірі 0 відсотків від нормативної грошової оцінки.
    • За земельні ділянки зайняті комунальними підприємствами, установами, закладами, які є неприбутковими, крім підприємств, визначених у п. 4.8. цього розділу, встановлюється у розмірі 0 відсотків від нормативної грошової оцінки.
    • За земельні ділянки зайняті комунальними підприємствами, що здійснюють централізоване теплопостачання в селищі встановлюється у розмірі 0,3 відсотка від нормативної грошової оцінки.
    • Ставка земельного податку на земельні ділянки залізничного транспорту (у межах селища) встановлюється у розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки.
    • Інші категорії земель - 1 відсоток від нормативної грошової оцінки.

  1. Ставки земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено
    • Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населеного пункту, встановлюється у розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області , а для сільськогосподарських угідь – 2 відсотка від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області .

  1. Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб

6.1. Від сплати податку звільняються:

6.1.1. інваліди першої і другої групи;

6.1.2. фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

6.1.3. пенсіонери (за віком);

6.1.4. ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» ;

6.1.5. фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

6.2. Звільнення від сплати  земельного податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 6.1, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

6.2.1. для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

6.2.2. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) – не більш як 0,15 гектара;

6.2.3. для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

6.2.4. для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

6.2.5. для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

6.3. Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

6.4. Якщо фізична особа, визначена у пункті 6.1 цієї статті, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

7. Пільги щодо сплати податку для юридичних осіб

7.1. Від сплати податку звільняються:

7.1.1санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів;

7.1.2 громадські організації інвалідів України, підприємства та організації, які засновані громадськими організаціями інвалідів та спілками громадських організацій інвалідів і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці.

Зазначені підприємства та організації громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається уповноваженим органом відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

У разі порушення вимог цієї норми зазначені громадські організації інвалідів, їх підприємства та організації  зобов'язані сплатити суми податку за відповідний період, проіндексовані з урахуванням інфляції, а також штрафні санкції згідно із законодавством.

7.1.3. дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки (крім національних та державних дендрологічних парків), освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

7.1.4. державні та комунальні дитячі санаторно-курортні заклади та заклади оздоровлення і відпочинку, а також дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких підприємств, установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

7.1.5. державні та комунальні центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, центри фізичного здоров’я населення, центри з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів, дитячо-юнацькі спортивні школи, а також центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацькі спортивні школи і спортивні споруди всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, за земельні ділянки, на яких розміщені їх спортивні споруди. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій, декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

  1. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком

8.1. Не сплачується податок за:

8.1.1. землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння;

8.1.2.  землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування - землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв'язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:

а) паралельні об'їзні дороги,  снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та  протисельові споруди, вловлюючи з'їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди;

б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно-мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі;

8.1.3. земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень;

8.1.4. земельні ділянки кладовищ;

8.1.5 земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку.

  1. Особливості оподаткування платою за землю

9.1. Селищна рада встановлює ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Рокитнянська селищна рада до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.

9.2. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.

9.3. Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.

Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.

  1. Податковий період для плати за землю

10.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

10.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

  1. Порядок обчислення плати за землю

11.1. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

11.2. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового  Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

11.3. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

11.4. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

11.5. Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному статтею 58 Податкового  Кодексу.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

11.6. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб:

  • у рівних частинах - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
  • пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній частковій власності;
  • пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності і поділена в натурі.

За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.

11.7. Юридична особа зменшує податкові зобов'язання із земельного податку на суму пільг, які надаються фізичним особам відповідно до пункту 281.1 статті 281 Податкового Кодексу за земельні ділянки, що знаходяться у їх власності або постійному користуванні і входять до складу земельних ділянок такої юридичної особи.

Такий порядок також поширюється на визначення податкових зобов'язань із земельного податку юридичною особою за земельні ділянки, які відведені в порядку, встановленому Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для безоплатного паркування (зберігання) легкових автомобілів, якими керують інваліди з ураженням опорно-рухового апарату, члени їх сімей, яким відповідно до порядку забезпечення інвалідів автомобілями передано право керування автомобілем, та законні представники недієздатних інвалідів або дітей-інвалідів, які перевозять інвалідів (дітей-інвалідів) з ураженням опорно-рухового апарату.

  1. Строк сплати плати за землю

12.1. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

12.2. Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня.

12.3. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

12.4. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

12.5. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

12.6. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.

12.7. У разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).

12.8. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.


Селищний голова                                                                                                 Ю.А.Богданов

Додаток 3 до рішення

Рокитнянської селищної ради

№ 857-21-VII від 13.07.2017

П О Л О Ж Е Н Н Я

про збір за місця паркування транспортних засобів

на території Рокитнянської селищної ради

  1. Загальні положення

Збір за місця для паркування транспортних засобів встановлюється на підставі ст. 268¹  Податкового кодексу України.

  1. Платники збору

2.1. Платниками збору є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи - підприємці, які згідно з рішенням Рокитнянської селищної ради організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.

2.2. Перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів, в якому зазначаються їх місцезнаходження, загальна площа, технічне облаштування, кількість місць для паркування транспортних засобів, затверджується  окремим рішенням селищної ради.

Таке рішення разом з переліком осіб, які уповноважені організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів, надається контролюючому органу в порядку, встановленому розділом I Податкового кодексу України.

  1. Об’єкт і база оподаткування збором

3.1. Об’єктом оподаткування є земельна ділянка, яка згідно з рішенням селищної або міської ради спеціально відведена для забезпечення паркування транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, тротуарах або інших місцях, а також комунальні гаражі, стоянки, паркінги (будівлі, споруди, їх частини), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету, за винятком площі земельної ділянки, яка відведена для безоплатного паркування транспортних засобів, передбачених статтею 30 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»:

3.2. Базою оподаткування є площа земельної ділянки, відведена для паркування, а також площа комунальних гаражів, стоянок, паркінгів (будівель, споруд, їх частин), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету.

  1. Ставки збору

4.1. Ставки збору встановлюються за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 кв. метр площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі 0,075 відсотка мінімальної заробітної плати , установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

  1. Порядок обчислення та строки сплати збору

5.1. Сума збору за місця для паркування транспортних засобів, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням об’єкта оподаткування.

5.2. Платник збору, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що провадить діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на земельній ділянці не за місцем реєстрації такого платника збору, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як платника збору у контролюючому органі за місцезнаходженням земельної ділянки.

5.3. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.

  1. Пільги по сплаті збору

6.1. Від сплати збору звільняються автомобілі аварійних служб, швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, державтоінспекції, обладнані спеціальними знаками та технічними засобами, службові автомобілі органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування.

6.2. Від сплати збору на термін в межах 1 години звільняються при пред’явленні відповідного посвідчення інваліди – власники автомобілів з ручним управлінням.

  1. Відповідальність

7.1. Відповідальність за правильність і своєчасність нарахування збору за місця для паркування транспортних засобів несуть платники податків (податкові агенти визначені п. 2).

7.2.  У разі несплати або часткової сплати до бюджету в установленому порядку суми збору за місця для паркування транспортних засобів, неподання або подання розрахунку з простроченням встановлених термінів платники податку несуть відповідальність згідно  з чинним законодавством України.

  1. Контроль

Контроль за повнотою та своєчасністю сплати збору за місця для паркування транспортних засобів здійснює контролюючий орган.

Селищний голова                                                                                             Ю.А.Богданов